Als kwaliteitsmanager bij Wilco draag jij bij aan de invoering, instandhouding en verbetering van het kwaliteitsmanagementsysteem. Jij waarborgt dat er wordt voldaan aan klanteisen, het ISO 9001:2015 certificaat behouden blijft en kwaliteitsdoelstellingen effectief worden gerealiseerd.
Jouw taken en verantwoordelijkheden bestaan uit:
- Centraal aanspreekpunt en coördinatie omtrent kwaliteit, klachten, specials en verbeterprojecten.
- Klachtenmanagement incl. onderzoek, oorzaakanalyse, correctie en corrigerende maatregelen.
- Bijdrage leveren aan optimalisatie bedrijfsmanagementsysteem. Het initiëren van verbeteringen en verbeterprojecten.
- Beheer kwaliteitsregistraties (efficiënt en toegankelijk en waar mogelijk vereenvoudiging en automatisering).
- Rapporteren over en afstemmen van zaken omtrent de prestaties van het kwaliteitsmanagementsysteem aan directie en MT.
- Planning, uitvoering en rapportage van interne audits. Coördinatie en bewaking van onderzoek, oorzaakanalyse, correctie en corrigerende maatregelen.
- Bewerkstelligen dat kwaliteitsbewustzijn en klantgerichtheid binnen de gehele organisatie wordt bevorderd door leidinggevenden.
- Initiatief nemen tot wijziging van documentatie omtrent bedrijfsprocessen (kwaliteitshandboek).